Gospod Venera : materialistični roman
Rachilde, 1860-1953
Roman so zaradi svoje “erotičnosti” prepovedali in uničili vse izvode, ki so jih našli.
Bizarna zgodba, ki se odvija v 19. stoletju v Parizu 19. stoletja govori o visoki, premožni, elitni družbi in njenem načinu življenja. Iz preobilja in naveličanosti se mlada lepa ženska odloči, da se bo zaljubila v lepega slikarja. Njegovo nežno telo jo popolnoma zasvoji, dojema pa ga kot žensko. Tako ga načrtno in postopno najprej spremeni v ljubico, kasneje pa še v ženo. Prikrita erotika, ki je prisotna na njunih srečanjih, je dovoljena do stopnje, ko ona igra moža, on pa ubogljivo deklico. Slikar, prevzet nad obiljem, ki ga je bil deležen, odkar je spoznal gospo Raoule de Vénérande, sanja o Salonu in o tem, kako bo povrnil svoji dobrotnici za uslugo. Ko pa se zave svoje vloge, ugotovi, da razmišlja o moškem, ki je snubil njegovi ženi. Ta ga zaradi prešuštva po navodilih gospe Raoule na koncu tudi ubije. Svojo ljubezen goji še naprej tako, da se skozi skrivni vhod zazidane sobe vsako noč prikrade do umetnikove lutke in jo poljublja.
Roman francoske avtorice Marguerite Vallette-Eymery, ki ustvarja pod psevdonimom Rachilde, beremo kot provokacijo dekadentnemu Parizu. V njem najdemo začetke transvestizma, ukvarja se s spolno identiteto, materializmom in prepovedano ljubeznijo. Avtorica je bila prijateljica Oscarda Wilda in Toulouse Lautreca, čigar vpliv je močno viden v romanu.
Roman francoske avtorice Marguerite Vallette-Eymery, ki ustvarja pod psevdonimom Rachilde, beremo kot provokacijo dekadentnemu Parizu. V njem najdemo začetke transvestizma, ukvarja se s spolno identiteto, materializmom in prepovedano ljubeznijo. Avtorica je bila prijateljica Oscarda Wilda in Toulouse Lautreca, čigar vpliv je močno viden v romanu.